2015年9月26日 星期六

一個Uber司機的故事

consultant 的一個特點,是經常搭的士。而有一班consultant 是特別喜歡與的士司機聊天。今天講的是一個uber 司機的故事。

類似的故事可能有千百個,但坐在車上聽他娓娓道來,很有感覺。

上車後,吹了幾句關於深圳交通有幾差,話題轉向Uber。然後,他認真地說了一句:「優步(Uber中文名)改變了我的生活。」

此話何解?「我開左優步一個月,成個人開心左好多。」以前你做盛行?「以前係福田保稅區做珠寶,成日就坐係度做,無乜傾計,個人憋住,十幾年來都好唔開心。」無得休息傾下計?「無啦,大陸的體制不同香港,邊有咁好。」

如何開始成為Uber司機?「我之前做滴滴先,後來做左優步個人即刻開心好多。」有何不同?「好大唔同!優步人性化好多!佢派單唔會好似滴滴咁,佢會留D時間俾你休息,滴滴唔係ga,做得好累。仲有,你發電郵俾優步,俾意見佢,他真的會回覆,會重視,會改。滴滴連個電話都無,想投訴都唔得。同埋優步的乘客素質真係高D,同你地傾計,個人都開心D。」

哪個賺錢多一點?「兩邊其實差不多,如果無補貼,滴滴可能仲多添。但係賺錢之餘,最緊要開心嘛,優步在這方面做得好好多。」

你現在全職做?「係呀,唔會返轉頭,工廠做得辛辛苦苦得五六千,優步我現在朝86可以賺一萬,我話你知,優步真係改變左我既生活呀!」

「我話你知,優步真係改變左我既生活」這句說話在一個20分鐘的旅程中出現三次,而他是以多麼誠懇和愉悅的聲線表達,再對比他在做珠寶時那落魄的聲音,你個一刻覺得Uber 係佢既再生父母。

這個年約四十歲的廣東男子,略胖,眼睛細細,說話很敦厚。我不知道有多少人如此「神化」優步。Uber的做法,不只釋放了社會資源,更厲害的,是它從業者都開心了,它提供了一個讓喜歡聊天的人,不用待在沉悶的工廠過一輩子。


係呢個世代,一件事只是讓大家賺錢已經不夠(這是滴滴),這件事既要賺錢,也要令從業者開心(這是Uber)。長遠來看,這會否是Uber戰勝滴滴的理由呢?

沒有留言:

張貼留言